Anne som försvann-

- är tillbaka. Eftersom du är en sån gullunge som skrev så fint om mej häromdagen så ska jag förgylla ditt liv en stund. Jag är skeptiskt till att läsa mina gamla inlägg. Jag tror att det var bra för mej att sluta skriva, på samma sätt kanske det är bra att börja skriva nu. Jag satt precis och googlade. Blogg. Bloggar. Mest lästa bloggar.
 
Samma jävla skitbloggar hela tiden. Hur hittar man dom personliga bloggarna? Jag skiter väl i märkesskor och underkläder från victorias secret, har man sånt här så skrattar ju folk bara åt en. Jag vill läsa in på djupaste botten på andra. Jag vill läsa hur andras normala dagar är utan fashion shows och bjudluncher med äckligt chardonnay och pyttesmå portioner mat som inte går att uttala namnet på..
Jag vill läsa om Britt som köpte ett skitgott vin på bolaget för 59 spänn, eller om andra som pluggar USK:a och tycker att dom nya kurserna är lika förvirrande som jag tycker. Jag vill se lite mänsklighet och läsa det som berör.
 
Iallafall. Ni vet den där känslan på morgonen när man tror att man bara är trött, kanske på väg att bli sjuk men det egentligen ligger nåt annat bakom? Idag ska det hända nåt tråkigt. En riktig skitdag. jag har inte vart med om det än, men jag vet att det kommer bli skit om jag kliver upp. Imorse vred jag och vände på mej i sängen.. Snoozade, låtsades vara trött. Egentligen var jag pigg. Tänkte att det var skitkallt utanför täcket. Egentligen var det varmt och skönt till och med där. Idag var den andra dagen utav TEMA DEMENS.
Kände efter en extra gång om jag inte mådda lite illa ändå och kanske dragit på mej nåns kräksjukebaciller. Nä tyvärr. Jag mådde bra. Och jag var pigg. SUCK.
 
-21 grader kanske inte är så kallt i jämförelse med sydpolen, men hinner man få frost i håret och tappa känseln i låren efter tio meter så är det rätt så kallt faktiskt. Kul.
Betty boop och det andra miffot på föreläsningen för att göra det lite extra jävligt för alla oss andra normalbegåvade. Kul.
Föreläsning i bunkern aka fikarummet. Kul.
Och två kärringar som jobbar på kommunen som ska pladdra tre timmar i sträck om demens. KUL? Nej. Jag tänker inte berätta mer om föreläsningen nu för då kommer du att somna. Jag facebookade, läste aftonbladet på nätet NOGA även de tråkiga politiska artiklarna, kollade blocket, kollade läroplattformen efter nya betyg, jäspade, suckade och kände mej någonstans lite lycklig över att jag har en iphone.
 
Imorgon kommer Anne hit, det ska bli mysigt med lite sällskap utöver katten om dagarna. Känns som vi har lite kvalitetstid att ta igen. Hur ska vi hinna det, det är ganska många år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0